Metrou, infrastructura, dezvoltare

Asta vine dupa ce zilele astea ma gandeam la metroul din Drumul Taberei :)). Nu pot sa nu ma abtin de la zambit ironic, ei spun ca vor incepe lucrarile in 2009 si ca in 5 ani termina prima parte pana la Universitate 2. Trebuie sa se intample ceva: unii de sus sa aiba nevoie de metrou acolo.

Infrastructura aceasta dupa ce o termina de pus pe picioare va ajuta la dezvoltarea orasului. Se vor putea muta intreprinderile la periferie fara sa isi faca probleme ca nu vor mai avea cum sa ajunga angajatii, aceasta va decongestiona extraordinar de mult traficul si va permite constructia ansamblelor rezidentiale, parcurilor, evident si a mall-urilor (ca la noi se poarta) in locul lor.

Pe 4 noiembrie 2008 au anuntat licitatiile in valoare de 330 de miliarde de euro:

Ministerul Transporturilor a anuntat lansarea licitatiei pentru proiectarea si executia tronsonului de metrou Drumul Taberei-Universitate, care va costa aproape 330 milioane euro, suma ce include si costurile aferente contractului de consultanta, a declarat secretarul de stat, Antonel Tanase.

metrou-bucuresti

Dupa asta a venit madam Udrea ca doar trebuia sa promita si ea ceva si a zis ca daca o alegem ne baga metrou, evident alta priomisiune facuta in vant. Trebuie sa ne linistim si sa ne vedem de ale noastre. Nu se vor apuca de miscat din degete decat in momentul in care interesul lor va fi mai mare decat al nostru. Se vor pune pe ei inainte, comisioanele pe care le vor incasa ii vor interesa, dezirabilitatea noilor proiecte din vestul Bucurestiului. Unii spun ca ar fi pus prea multe statii in noile proiecte, unii spun ca de la proiect pana la produsul finit este mult.

Mai se discuta si despre o magistrala (6 parca) din Rahova pana in Colentina – ei bine asta este la fel de importanta, Colentina (cu toate ca pare mai fluida decat Drumul Taberei) este si ea sufocata.

Marile propuneri, proiecte noi:
Linia 5 va cuprinde tronsonul Drumul Taberei – Universitate în etapa I de execuţie şi Universitate – Pantelimon, în etapa II. Conform estimărilor Metrorex, tronsonul de metrou Drumul Taberei – Universitate va avea o lungime de 9,06 Km şi 13 staţii de metrou. În staţia Eroilor se va realiza legătura cu Magistrala 1 de metrou, iar în staţia Universitate se va realiza legătura cu Magistrala 2.
* Cele 13 staţii de pe tronsonul Drumul Taberei – Universitate vor fi: Ghencea, Râul Doamnei, Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2, Haşdeu, Cişmigiu, Universitate 2.
* Prin punerea în funcţiune a acestui tronson al Magistralei 5 şi dotarea cu trenuri noi de metrou (cu interval de circulaţie de 3 minute) locuitorii cartierului vor ajunge în zona centrală a oraşului în 15 minute, iar în 30 minute în 80% din zonele capitalei. (momentan minim 45 de minute pana la Universitate – de la Romancierilor)
* Se estimează că lucrările vor demara în 2009-2010, iar finalizarea execuţiei Magistralei 5 tronson Drumul Taberei – Universitate, va avea loc până la sfârşitul anului 2014.
* Tronsonul Universitate – Pantelimon va avea 8 km de cale dublă şi 13 staţii, cu staţie de corespondenţă cu magistrala 1 în staţia Iancului. (tronsonul acesta ar trebui schimbat cu Universitate – Colentina, parerea mea). Magistrala va urmări traseul B-dul Carol I, B-dul Pache Protopopescu, şos.Iancului – şos. Pantelimon.

Linia 6: Aceasta magistrală este încă sub semnul întrebării. Dacă va fi construită, va fi pe ruta Rahova – Colentina.

Linia 7: Într-una din propuneri, magistrala 7 ar urma să aibă staţiile staţiile: Gara de Nord 2, Basarab, Griviţa, 1 Mai, Expoziţiei, Padina, Privighetorilor, Cartier Băneasa, Băneasa Institut, Meteo Băneasa, Supermarket, Aeroport Aurel Vlaicu-Băneasa, Otopeni Sud, Otopeni Centru, Otopeni Nord, Centura Otopeni, Aeroport Henry Coandă-Otopeni, Depoul Otopeni. O altă idee propune, ca punct de plecare spre Otopeni, staţia Piaţa Victoriei 3.

Acestia sunt primii pasi pentru a face Bucurestiul o METROPOLA in adevaratul sens al cuvantului, nu continuarea dezvoltarii ca o capitala constipata, condusa de niste constipati! Nu ne trebuie magazin “Cocor de lux”, nu vrem mega Catedrala pentru mantuirea neamului, nu vrem cladiri de birouri in locul parcurilor. Vrem sa vedem ca se face ceva, nu “pe interes”.

Avem nevoie de un “Tovarasu” ca sa ne punem pe munca?

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *