Metroul din Drumul Taberei – un pas inainte

Reprezentantii municipalitatii si ai Metrorex au decis ieri sa ceara Guvernului sa declare de utilitate publica lucrarile la „Magistrala 5 Metrou Drumul Taberei – Pantelimon – tronson Drumul Taberei – Universitate“, pentru a grabi exproprierile. Vizate de masura sunt terenuri în suprafata de 7.603 metri patrati, din care 1.614 metri patrati sunt constructii proprietate privata.

„Sunt, de asemenea, ocupati 15.199 de metri patrati de teren apartinând domeniului public al statului sau administratiei locale si sunt propuse a fi desfiintate 637 de metri patrati de constructii din domeniul statului“, a comunicat ieri Primaria Capitalei.

Costurile magistralei au fost estimate la circa 740 milioane euro, jumatate din bani provenind dintr-un imprumut al Bancii Europene de Investitii.

Stirea a aparut in Gardianul pe 10 septembrie 2009, intreaga stire o gasiti pe AmosNews. Se apropie alegerile si iar incep promisiunile! Sunt sceptic ca vom avea metrou in Drumul Taberei in viitor, nu cu astia la putere, birocrati mincinosi, politicieni corupti si blonde!

3 Replies to “Metroul din Drumul Taberei – un pas inainte”

  1. Exproprieri? Pai metroul asta nu merge pe sub pamant? 🙂
    In alta ordine de idei, sa-i fereasca sfantu’ pe cei din Drumul Taberei de ziua in care o sa inceapa santierul… Sa vezi atunci ani de lucrari si intarzieri cu traficul care si asa e muci in zona!

  2. Tell me about it 🙂
    Cred ca expropieri pe locurile unde se fac statii / utilitati (aerisiri si altele)… nu imi fac griji de trafic, pana incep ei vom avea automobile zburatoare ;D

  3. O veste buna: nu va fi afectat traficul (prea tare). Se va lucra in subteran. Echipamentele se baga printr-o gaura si de acolo se lucreaza doar subteran.

    Si peste 350 de milioane de vesti proaste: Fata de anul trecut, costul a sarit de la 523 de milioane de euro, la 883 de milioane.

    Si cand m-am apucat sa sap, am mai gasit o gramada de alte magarii si ascunzisuri…

    Am aflat ca proiectul (studiile de fezabilitate) a fost aprobat prin HG chiar din 1990.

    Am aflat ca a devenit proiect pe bugetul MT din 2003 cand a fost aprobat tot prin HG.

    Am aflat ca s-au alocat bani cam in fiecare an – cateva milioane.

    Am vazut mai ales cum au fost alocarile in perioada 2007-2008-2009 si ce se preconizeaza pentru 2010.

    Am aflat si de banii de la BEI. Nu i-a obtinut Berceanu. Banii sunt disponibili de 2 ani jumate deja. Dar in noiembrie expira termenul pana la care puteau fi folositi. Ce s-a facut e ca s-a prelungit termenul de utilizare a banilor si s-a suplimentat suma de la 300 la 395 de milioane.

    Dar cel mai misto e modul cum a sarit pretul intr-un an cu peste 350 de milioane de euro. Probabil s-o fi lungit kilometru…

    Am sapat si am postat (e usor de gasit) cam toate documentele relevante (bugete, comunicate, declaratii, articole etc.).

    Iar bomboana pe coliva e ca daca in bugetul pentru 2010-2014 nu apar restul de bani, de la 395 la 883, nici n-o sa se faca! Pana acum, alocarile la capitolul asta au fost de ordinul a cateva (2-3-4) milioane de euro pe an.

    P.S. Si eu sunt tot din nenorocirea asta de Drumul Taberei… d’aia ma agit atat…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *