Obiective foto – service & support!

Acum ceva vreme (cred ca au trecut 4 ani) am cumparat de la o prietena un obiectiv foto supraangular, adica SUPERWIDE. Cea mai bun alegere din punct de vedere calitativ/pret. Optica superba, constructie extraordinara si rezultate pe masura. Este vorba despre Tokina 11-16mm, cine are asa ceva stie sa-l aprecieze si sa-l laude ca are de ce. Eu inca sunt foarte multumit de exemplarul meu doar ca a venit momentul sa-l trimit in service, de aici toata ideea pentru acest post.

Cand achizitionati un obiectiv foto sau orice echipament este indicat sa aveti in vedere si usurinta cu care veti duce acel ceva la doctor, in service. Tokina asta al meu a fost cumparat din Japonia, deci nu am cum sa-l duc la service-ul lor (oricum a iesit din garantie) iar F64 nu mi-a raspuns de fel la email-ul trimis – banuiesc ca nu vor sa ofere contra cost serviciul de care am eu nevoie. Defectul pe care il are banuiesc ca este cauzat de cablul flexibil care comunica electric cu diafragma, de la 11 la 13mm il pot folosi fara probleme dar de la 13mm la 16mm nu pot sa inchid diafragma mai mult de f4. Acel cablu flexibil este intis la maxim cand obiectivul este la 16mm si este super-relaxat cand este la 11mm… eroare de design? Evident!

La Tokina 12-24 (prima versiune, click ca-i film si exemplifica ce zic eu :)) acesta este cel mai frecvent defect pentru care sunt trimise obiectivele in service iar 11-16 nu este foarte departe ca design 🙂

Asa, sa revenim la service: in Japonia nu are sens sa-l trimit, F64 nu mi-a dat nici un raspuns, in mesterii care sunt in piata nu am incredere (nici macar nu cred ca au cum sa faca rost de piesa (cablul si/sau alte piese)) , eu nu ma bag la bricolat ca stiu ca o sa imi dea gres… Singura optiune este sa-l trimit la Tokina Service Europe, localizat foarte convenient in Olanda, deci sa-l ambalez, sa chem UPS-ul (in Posta Romana NU am incredere), sa astept sa ajunga la ei, sa astept un telefon sau email cu pretul reparatiei, sa dau sau nu acordul, sa-l repare, sa platesc (plata prin banca, nu accepta decat transfer bancar) si sa-l astept acas, cu degetele incrucisate.

Ce poate sa se intample rau? Sa ajunga lovit si sa-i dezalinieze optica (cel mai grav lucru) sau sa nu mai ajunga… (dar aici avem asigurare la UPS, 400Euro). Daca ajunge chiomb il trimit iar la ei, daca nu mai ajunge… alta mancare de peste! Totul este o aventura. Daca aveam service in Romania sau se baga una din firmele de prestigiu in domeniul foto eu ma duceam ca patronu la ei la sediu, plateam o suma de bani (probabil ca cer avans in situatii d’astea) si asteptam. Cand venea obiectivu eu doar ma duceam, testam si daca era bine il luam…

Stam foarte prost la capitolul asta, pe partea de service echipamente foto, nu conteaza ca-i Canon, Nikon, Olympus, Sony sau ce mama ei de marca ai ales. Pe toti ii aud ca se plang, ca le tine prea mult echipamentul in service, ca-i duce cu zaharelu! Sfatul meu este sa luati si acest factor, service-ul, in considerare cand achizitionati un obiectiv – fie nou, fie sh).

Ca fapt divers: cei de la Tokina Service Europe mi-au raspuns in aceeasi zi si mi-au dau un estimate maxim (daca se schimba tot, de la cablu pana la mecanismul de diafragma + manopera + transport), 160Euro. Asta inseamna un maxim de 200Euro (plus transportul meu, pana la ei). Luni sun la F64 si le zic problema mea, daca nu am un raspuns pozitiv sun la UPS in aceeasi zi si trimit obiectivul in OLANDA!

[UPDATE] Mi-au raspuns F64 da’ am trimis individual. Nu am vrut sa fie o terta parte care sa isi mai adauge alte costuri…

17 comments

  1. Pai inca nu am rezolvat 🙂
    Am primit un raspuns de la F64 astazi, imi cantaresc optiunile si urmeaza sa iau o decizie 🙂

  2. Salut. Te rog sa lasi un comentariu sa spui daca ai rezolvat si cum. Am si eu un obiectiv tokina si nu stiu cum sa fac cu service-ul.

  3. Salut,

    Pai azi am trimis cu UPS obiectivul inspre Olanda. Am pus in cutie foaia de garantie (care cred ca era expirata + ca era in japoneza) + printat emailul primit de pe site-ul lor de RMA/Service.
    Am AWB-ul cu care pot urmari locatia pachetului.
    In momentul in care ajunge la ei vor desface pachetul si se vor uita din nou la problema obiectivului, ma vor suna si imi vor spune cat ma costa si daca accept reparatia. Eu zic da, ei repara, imi spun cat am de platit si in ce cont (transfer bancar in euro) dupa care pun la pachet si trimit la adresa specificata de tine.

    Tu ce problema ai cu obiectivul? Tot 11-16?

  4. Salut. Obiectivul nu e al meu si nu stiu ce model e. Am inteles ca a fost scapta si s-a rupt un surub sau ceva de genu. Am intrat si eu pe tokina.eu si am vazut ca au service in Italia. Proprietarul obiectivului are pe cineva in Italia aproape de service si o sa il trimita acolo. Dar mersi de informatii.

  5. Am vazut, au reprezentanta in italia sau dealer…. cred ca ajung pana la urma tot in Olanda ca mai aproape nu am gasit nici eu (Bulgaria de exemplu).

  6. Salut! Am un aparat Panasonic TZ8 si nu stiu cum, a aparut o mizerie sau nu stiu ce intre lentilele obiectivului. Are cineva o idee daca se poate curata si unde in Romania? Mersi

  7. 🙂
    Vezi unde are Panasonic service-ul… teoretic trebuie sa se poata scoate dar cred ca o sa iti demonteze aparatul. Mizeria aia apare in poze?

  8. Eu am un Tokina AF 100mm f/2.8 AT-XM100 Pro D Macro si are cam 1 an si 6 luni si nu mai focuseaza pe nici un body. L-am cumparat de la F64 cu garantie, dar bineinteles ca Tokina are 1 an garantie. L-am trimis la F64 pe data de 25 mai 2012 pentru a fi trimis in service Tokina. Pe data de 31 august 2012 (mai mult de 3 luni) ma suna de la service F64 ca mi-a ajuns obiectivul, dar are o singura problema, a venit cu acelasi defect ! Foarte tare !!! Ce sa ma mai enervez, sa fac scandal, ca numai eu stiu de cite ori am facut scandal si panarama ca nimeni nu stia nimic despre acest obiectiv. Le-am spus sa-l trimita iar in service sa-l repare ! Mai stau inca 3 luni fara obiectiv… Ce sa zic… sa mai iau vreodata Tokina ? 100% NU ! Optic este superb, foarte bun… dar pentru ca nu am cum sa-l repar daca am vreo problema ma lipsesc de Tokina. Cine vrea sa stea cu obiectivul prin service mai mult de 3 luni sa-si cumpere Tokina… 🙂
    Cind vine din service reparat este de vinzare, daca-l vrea cineva !!! :))

  9. Pe 10 septembrie am primit un telefon de la Tokina – Olanda ca nu inteleg ce are obiectivul, de ce a intrat iar in service pentru ca defectul este scris in limba romana !!! E normal ca in Olanda oamenii din service sa nu stie limba romana, chiar e jenant pentru F64 !!! Am incercat sa-i contactez sa le explic ce am discutat cu cei de la service si de la call center mi-a spus ca toti oamenii din service sunt ocupati si o sa ma contacteze cineva. Bineinteles ca nici dupa 10 zile nu a sunat nimeni. OK si asta e inghitita de mine !!!

  10. Pe data de 24 septembrie am primit un mail de la F64 in care era scris: “Buna ziua, obiectivul dumneavoastra s-a intors din service-ul autorizat Tokina si a fost testat. Acesta functioneaza in parametri normali. Produsul urmeaza sa va fie expediat in cursul zilei de astazi la adresa din contul F64. Numai bine!” Iuhuuu… fericire maxima !!! Pe data de 25 septembrie am intrat in posesia obiectivului (DUPA 4 LUNI !!!), cind am pus mina pe obiectiv chiar nu au mai contat cele 4 luni si nervii suportati. Toate bune si frumoase si hai la teste. Super… optica pe care o stiam, focaliza ca inainte, fara a avea front sau back focus. Mega multumit, super… Ieri am avut o sedinta foto intr-o locatie si am zis sa-l iau cu mine obiecivul. Am avut de tras niste detalii de facut si intr-o pauza cind se schimbau mirii am zis sa-l pregatesc, ca vroiam sa-l folosesc. Si ce sa spun… cind am dat sa focalizez pe infinit nu focalizeaza !!! Imposibil, nu-mi vine sa cred… Ce pot sa mai spun ? Le-am spus sa-mi dea banii inapoi sau un obiectiv macro cit va sta asta iar in service si nimic nu se poate !!! Asa ca… poate sunt eu mai ghinionist… O sa urmeze poveste ca vreau sa-mi fac ambitia cu cei de la F64 ! O zi buna tuturor !

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *